کد مطلب: 204856
آيت الله جنتي:
داوطلبان رياست جمهوري امانت دار مردم باشند
تاریخ انتشار : 1400/02/20
نمایش : 1280
دبير شوراي نگهبان از داوطلبان انتخابات رياست جمهوري خواست امانت دار مردم باشند و چک بي محل صادر نکنند.

به گزارش هفت چشمه؛ به نقل از صداوسيما، آيت الله جنتي در همايش هيات‌هاي نظارت بر انتخابات سيزدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري؛ پست‌هاي رياست جمهوري، شوراي نگهبان و قوه قضاييه را امانت‌هاي الهي دانست که بايد به درستي انجام و تحويل داده شود.

وي با تاکيد بر اين که سيزدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري از اهميت بيشتري نسبت به دوره‌هاي قبل برخوردار است گفت: رياست جمهوري پستي است که با همه امور مردم و مديريت کشور سروکار دارد و اگر خوب اداره شود، کشور آباد خواهد شد.
 
آيت الله جنتي به شرايط رياست جمهوري در قانون اساسي اشاره کرد و افزود: براساس قانون اساسي رئيس جمهور بايد رجل سياسي، مذهبي، مدير و مدبر و باتقوا باشد.
 
دبير شوراي نگهبان گفت: رئيس جمهور آينده بايد باتقوا باشد و بدون سياسي کاري به وظايف ديني و اخلاقي خود عمل کند.
 
آيت الله جنتي با بيان اينکه رياست جمهوري امانتي است که مردم به رئيس جمهور مي‌دهند افزود: اگر رئيس جمهور همه شرايط رجال سياسي، مدير و مدبر و تقوا را داشته باشد مشکلات حل خواهد شد و مي‌تواند مملکت را آباد کند.
 
وي مسئله احراز شرايط را از مسئوليت‌هاي سنگين شوراي نگهبان دانست و گفت: با احراز شرايط ما شهادت مي‌دهيم که فردي که داوطلب انتخابات رياست جمهوري شده، فردي مذهبي و باتقوا است و اين وظيفه سنگيني براي شوراي نگهبان است.
 
دبير شوراي نگهبان تصريح کرد: بنابراين فردي که به عنوان رئيس جمهور انتخاب مي‌شود بايد به درستي به وظايفش عمل کند و دنبال اهداف شخصي نباشد.
 
آيت الله جنتي گفت: شوراي نگهبان هم بايد شرح حال و سوابق داوطلبان را بداند و در جريان عملکرد آن‌ها در گذشته باشد.
 
وي تعيين شرط سني براي انتخابات رياست جمهوري از حداقل ۴۰ سال تا حداکثر ۷۵ سال را خدمتي از طرف شوراي نگهبان دانست و افزود: بدين ترتيب از ثبت نام‌هاي بي حد و حصر جلوگيري شد.
 
دبير شوراي نگهبان توجه به تامين معاش مردم را از اولويت‌هاي اول رئيس جمهور دانست و تاکيد کرد: اگر داوطلبي از خودش نمي‌بيند تا معاش مردم را تامين کند، از ابتدا ثبت نام نکند.
 
آيت الله جنتي اهميت قوه مجريه را از دو قوه ديگر بيشتر دانست و گفت: رياست جمهوري مسئوليتي است که با معاش مردم سروکار دارد، بنابراين کسي که داوطلب انتخابات رياست جمهوري مي‌شود بايد به وعده هايش عمل کند و چک بي محل صادر نکند.
 
وي افزود: در شرايط فعلي اقتصادي و در شرايطي که بيماري کرونا گريبانگير مردم شده است رئيس جمهور آينده مسئوليت سنگين تري برعهده دارد.
 
آيت الله جنتي از داوطلبان رياست جمهوري هم خواست؛ خدا را در نظر بگيرند و به قانون احترام بگذارند.
 
دبير شوراي نگهبان در پايان سخنان خود از همه مسئولان و دست اندرکاران برگزاري سيزدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري قدرداني کرد.
 
انتهاي پيام/ 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg